نقاشی فیگوراتیو(پیکره نما) معاصر چین (از 1960 تا کنون)
پایان نامه
- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه هنر - دانشکده هنرهای تجسمی
- نویسنده مینو عمادی
- استاد راهنما بهنام کامرانی
- تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
- سال انتشار 1390
چکیده
چکیده این پژوهش به بررسی هنر نقاشی فیگوراتیو معاصر چین و تحولات آن پرداخته است. هنر معاصر چین و به ویژه نقاشی معاصر این کشور سرشار از اقتباس و ارجاعات گوناگون به فرهنگ و هنر گذشته، به ویژه دوران مائوتسه تونگ رهبر حزب چین (بین سالهای 1949 تا 1976) و موقعیت سیاسی و اجتماعی آن زمان است. بنابراین برای بررسی نقاشی معاصر چین، در فصل نخست، ابتدا تاریخ هنر چین را به صورت اجمالی مرور کرده و سپس وقایع سیاسی و اجتماعی قرن بیستم این کشور را از نظر گذرانده ایم. حاصل این بحث شناخت کلی تأثیرات این وقایع بر هنر معاصر چین بود. در همین راستا، در فصل دوم، این تأثیرات به طور جداگانه و دقیق تر مورد بررسی قرار گرفته است. در فصل سوم چگونگی شکل گیری زیرساخت های هنر معاصر چین و موقعیت آن در جهان و بازارهای هنری ارزیابی می شود. موضوعات مطرح شده در این سه فصل، زمینه را برای فصل چهارم، مهم ترین مبحث این پژوهش، مهیا می کند که به بررسی جریان های نقاشی معاصر چین و معرفی نقاشان شاخص آن اختصاص دارد. هدف از این رساله شناخت ویژگی های فضای هنری، به خصوص نقاشی معاصر چین و بررسی عوامل تأثیرگذار در رشد و گسترش آن بوده است. روشی که برای نگارش این تحقیق به کار رفته مبتنی بر مطالعه ی کتابخانه ای بوده، که با جست و جوی مقالات و کتب مرتبط در کتابخانه ها صورت پذیرفته و با وب سایت های معتبر اینترنتی کامل تر شده است. واژگان و عبارات کلیدی: چین، هنر، نقاشی، معاصر.
منابع مشابه
بررسی هویت ترکیبی و چند پارگی در نقاشی معاصر جهان از 1960 تا کنون
چکیده : پژوهش حاضر به منظور بررسی هویت ترکیبی و چندپارگی در نقاشی معاصر جهان، برای یافتن برخی ویژگی های نقاشی پست مدرنیستی و مقایسه و بررسی آنکه آیا این گرایش از نقاشی ارتباط منطقی با زمینه های فکری ، فلسفی و جامعه شناختی دنیای معاصر دارد و یا نه انجام شده است و در آن به بررسی و شناسایی تاریخچه به وجود آمدن چندپارگی، چندگانگی و چند فضایی موجود در یک تابلو واحد پرداخته شد. بدین منظور از روش ت...
تحـولات گرافیـک بستـه بنـدی محصـولات برنـدهای، برند بزرگ فریتولی، از سال 1960 میلادی تا کنون
تغییر و تحول گرافیکی برندها، معمولاً تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله تغییر مأموریت و بهدستآوردن سهم بیشتری از بازار یا حفظ آن و نیز عوامل اجتماعی، سیاسی یا پیشرفتهای فناورانه است. برخی از برندها و شرکتهای بزرگ با سابقه چند ده ساله، با گذشت زمان مجموعه عناصر بصری، نمادها و نشانههای قدیمی خود را کنار گذاشته یا بازنگری کرده و آنها را با قالبی جدید در معرض دید مشتریان خود قرار میدهند. تغی...
متن کاملتحـولات گرافیـک بستـه بنـدی محصـولات برنـدهای، برند بزرگ فریتولی، از سال 1960 میلادی تا کنون
تغییر و تحول گرافیکی برندها، معمولاً تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله تغییر مأموریت و بهدستآوردن سهم بیشتری از بازار یا حفظ آن و نیز عوامل اجتماعی، سیاسی یا پیشرفتهای فناورانه است. برخی از برندها و شرکتهای بزرگ با سابقه چند ده ساله، با گذشت زمان مجموعه عناصر بصری، نمادها و نشانههای قدیمی خود را کنار گذاشته یا بازنگری کرده و آنها را با قالبی جدید در معرض دید مشتریان خود قرار میدهند. تغی...
متن کاملبررسی تأثیرات جهانی شدن بر هنر معاصر غرب از (1960 تا زمان حاضر)
تعاریف و تعابیرگوناگونی از جهانی شدن و مسائل آن به عمل آمده است که خلاصه این نظریات را اینچنین میتوان برشمرد؛ فشردگی زمان و فضا، جامعهی اطلاعات محور، دهکدهی جهانی ، فرایند غربیکردن جهان، آگاهی از کلیت جهانی، همبستگی جهانی واقعی ، جهانی شدن عینی و ذهنی و غیره. جهانی شدن دارای جنبه ها و عرصههای گوناگونی است که از برجستهترین جنبههای آن میتوان به جهانی شدن فرهنگی ، سیاسی و اقتصادی اشاره نم...
متن کاملبازنمود جهان میکروسکوپی در نقاشی معاصر (1960-2008)
چکیده رسال? حاضر به بررسی بازنمود جهان میکروسکوپی در نقاشی معاصر (1960 تا 2008) پرداخته و رابطه ی میان علم زیست شناسی و هنر نقاشی را در بین هنرمندان معاصر مورد پژوهش قرار داده است. هدف از این تحقیق یافتن پیوند های میان هنر و علم، که به دو حیط? متفاوت تعلق دارند، بوده است. این هدف از طریق بررسی هنرمندانی که در آثار خویش از علم زیست شناسی استفاده می کنند، دنبال شده است. امروزه تلاش هنرمندان در ب...
15 صفحه اولبررسی رابطه تن و سوبژکتیویته در آثار نقاشی معاصر ایران (دهه 70 تا کنون)
تحقیق حاضر درصدد برآمد تا رابطه تن و سوبژکتیویته را در آثار نقاشی معاصر ایران بررسی کند. از همینرو دهه 70 و پس از آن را به عنوان دورهای که نقش مهمی در محوری شدن بحث بدن در عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و هنری ایفا کرده است، برگزیدیم. چارچوب تئوریک این پژوهش، بر مبنای نظریههای فرهنگ مصرفی و ایماژ بدنی (فدرستون)، گروتسک (باختین)، نظریه امر قهرمانی و زندگی روزمره (فدرستون) و تن انضباطی، و...
15 صفحه اولمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
نوع سند: پایان نامه
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه هنر - دانشکده هنرهای تجسمی
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023